Readly lanserar dagstidningar på Irland - Reach plc adderar fem titlar

Readly (http://www.readly.com/) har stärkt sitt utbud av dagstidningar genom lanseringen av fem irländska titlar från Reach plc på plattformen. Irish Daily Mirror, Irish Sunday People, Irish Sunday Mirror samt de irländska utgåvorna av The Daily Express och The Sunday Express finns tillgängliga för Readlys prenumeranter. Reach plc har sedan 2020 även adderat fyra brittiska dagstidningar på Readlys plattform i syfte att bredda sin digitala distribution.

Readly, den europeiska marknadsledaren inom digitala magasin, erbjuder idag flera ledande dagstidningar på “allt-du-kan-läsa”-plattformen. Tillägget av de fem titlarna från Reach plc innebär att Readly för första gången erbjuder irländska dagstidningar.

Under de kommande månaderna kommer även dagstidningen The Irish Daily Star, som nyligen köpts av Reach plc, att distribueras genom Readly.

- Kompletteringen av våra irländska utgåvor är ett naturligt nästa steg för oss då vi sett att vår nuvarande distribution via Readly innebär en ökad läsekrets till våra dagstidningar i Storbritannien. Denna lansering är också i linje med ett av våra strategiska fokusområden - att öka vår digitala räckvidd genom att nyttja teknik och data vilket det befintliga partnerskapet med Readly uppfyller, säger Fergus McKenna, Content Director hos Reach plc.

I januari 2021 välkomnade Readly också månadstidningen RSVP från Reach plc - det största kändismagasinet på Irland. Genom att öka utbudet och antalet prenumeranter vill Readly stärka sin närvaro på den irländska marknaden vilket i gengäld kan attrahera fler tidningsförlag på Irland och kommersiella partnerskap.

- Vi är glada över att bredda vårt erbjudande på Irland genom att inkludera dagstidningar för första gången. Det här är välkända och populära varumärken som har en lång historia som pålitliga källor till nyheter och information. Vi är stolta över att Readlys konsumenterbjudande ständigt förbättras och attraherar allt fler prenumeranter samt ökar engagemanget bland våra användare, säger Chris Couchman, innehållsansvarig för engelsktalande marknader på Readly.

De irländska tidningarna kommer att finnas tillgängliga för Readlys globala publik som en del av Readly-prenumerationen.

Linnéa Aguero, PR och kommunikationschef på Readly
0725-03 32 31,
linnea.aguero@readly.com

Reach plc Press office