Readly stärker sitt utbud av dagstidningar med fem titlar från Skottland och Wales

Readly, Europas ledande prenumerationstjänst för digitala magasin, fortsätter att utöka sitt utbud genom att lägga till fem regionala dagstidningar från Skottland och Wales till plattformen. Daily Record, Sunday Mail, METRO Scotland och walesiska titlar, The Western Mail och Wales on Sunday, är nu tillgängliga för Readlys prenumeranter.

Tidigare i år lade Readly till fem irländska nationella tidningar på plattformen - The Irish Daily Mirror, Irish Sunday People, Irish Sunday Mirror och de irländska utgåvorna av The Daily Express och The Sunday Express - ett tillskott till Readlys breda utbud av cirka 5000 magasin och dagstidningar.

– Vi är glada över att stärka vår portfölj ytterligare genom att välkomna dessa populära walesiska och skotska tidningar. På så vis kan våra läsare hålla sig uppdaterade om regionala nyheter och opinioner genom dessa väletablerade, betrodda informationskällor. Titlarna kompletterar samtidigt övriga dagstidningar och magasin på vår plattform. Förlaget drar också fördel av en bredare räckvidd för deras utgivningar och kan nyttja de insikter vi tillgängliggör genom vår robusta datamängd. Win, win, säger Chris Couchman, Head of Content på Readly.

Readly släppte nyligen sin första årsredovisning som börsnoterat bolag vilken visade att 2020 var ett starkt år. Antalet fullt betalande prenumeranter ökade med 33 procent och en omsättning på 353 MSEK för helåret, en ökning med 33 procent jämfört med föregående år.

För mer info
Linnéa Aguero, Head of PR & Communications, linnea.aguero@readly.com

Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger kunderna obegränsad tillgång till 5 000 nationella och internationella magasin – allt i en app och till en fast månadskostnad. Readly har prenumeranter i 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 900 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av magasinindustrin. Under 2020 uppgick omsättningen till 353 MSEK. Sedan september 2020 är Readlys aktie noterad på Nasdaq Stockholm Midcap. För mer information, besök gärna corporate.readly.com.