Readly signerar ikoniska amerikanska tidskrifter

Digitala magasin- och tidningsappen Readly utökar sitt utbud av amerikanska titlar och välkomnar 23 ikoniska magasin, däribland People, All Recipes och Better Homes & Gardens. Med dessa titlar ombord, som når 200 miljoner människor, är Readly väl rustad för en satsning i USA.

Chris Couchman, innehållschef för Nordamerika säger att tillägget av dessa titlar är ytterligare ett steg för att kunna ge amerikanska läsare den perfekta blandningen av eftersökta nischade titlar och väletablerade tidskrifter.

- De här tidskrifterna är några av de mest välkända och ansedda titlarna i USA och vi är stolta över att kunna erbjuda dem på Readly. Med tillägget kommer Readly att stärka sin närvaro i USA genom ökade PR- och marknadsföringsinsatser för att fokusera på tillväxtmöjligheter. Vi är angelägna om att utforska marknadspotentialen och introducera Readly för fler amerikanska konsumenter. Jag hoppas att vi ser ett betydande uppsving, inte bara i USA utan även i Storbritannien och Australien, säger Chris Couchman, innehållschef för Nordamerika.

Readly målsättning är att kontinuerligt utöka sitt utbud i USA och tillägget av dessa 23 magasin är ett led i arbetet att göra kvalitativt innehåll ännu mer tillgängligt i digitalt format.

- För förlagen ger vår växande databas på över 40+ miljarder datapunkter en djupare förståelse av läsarbeteende vilket gör att de kan bli mer datadrivna i sin strategi för att maximera sin globala räckvidd och vidareutveckla sin affär. Vi är glada över att fler amerikanska förlag får ta del av denna unika datauppsättning med internationellt fokus, tillägger Couchman.

Fullständig lista över de nya amerikanska magasinen som nu är tillgängliga i Readly:

All Recipes

Shape Special Collection

Linnéa Aguero, Head of Communications & Sustainability
linnea.aguero@readly.com, 0725-03 32 32

Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7 500 magasin och tidningar, inklusive ePresses katalog. Readly har prenumeranter i mer än 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1 200 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av magasinindustrin. Under 2021 uppgick omsättningen till 466 MSEK. Sedan september 2020 är Readlys aktie noterad på Nasdaq Stockholm Midcap. För mer information, besök gärna https://corporate.readly.co