Readly välkomnar Nicolas Adlercreutz till styrelsen

Vid årsstämman 10 maj utsågs Nicolas Adlercreutz till ny ledamot i Readlys styrelse. Nicolas har mer än 10 års erfarenhet som Group CFO i noterad och private equity-miljö och kommer att tillföra kunskap och insikter för att bidra till Readlys väg mot lönsamhet. Viktor Fritzén och Alexandra Whelan ställde inte upp för omval.

Nicolas Adlercreutz, 52 år, är för närvarande Group CFO för N-O-D Network of Design AB. Nicolas har mer än 10 års erfarenhet som Group CFO från företag som Qliro Group och Bluestep Bank och som styrelseledamot och ordförande i revisionsutskottet för Gaming Innovation Group. Dessförinnan arbetade Nicolas för Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA under mer än 12 år på olika positioner inom finans i flera länder.

– Jag är glad att välkomna Nicolas Adlercreutz till styrelsen. Hans omfattande erfarenhet från CFO-roller inom flera branscher kommer att tjäna Readly väl med en stärkt finansiell överblick av företagets verksamhet, affärsmodell och strategi. Å styrelsens och hela bolagets vägnar vill jag också ta tillfället i akt att tacka Viktor Fritzén och Alexandra Whelan för deras engagemang och många bidrag till Readlys tillväxt och framgång, säger Patrick Svensk, styrelseordförande på Readly.

– Det är spännande att gå med i Readlys styrelse vid en sådan avgörande tidpunkt för magasin- och tidningsbranschen. Det är en miljardindustri som genomgår en snabb digital transformation. Jag ser fram emot att bidra med mina erfarenheter och att arbeta tillsammans med styrelse och ledning när företaget går in i nästa fas av ökad innovation och lönsamhet, säger Nicolas Adlercreutz.

Linnéa Aguero, Head of PR & Communications
+46 725 03 32 31, linnea.aguero@readly.com

Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7 500 magasin och tidningar, inklusive ePresses katalog. Readly har prenumeranter i mer än 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. I samarbete med 1200 förlag världen över driver Readly digitaliseringen av magasinindustrin. Under 2021 uppgick omsättningen till 466 MSEK. Sedan september 2020 är Readlys aktie noterad på Nasdaq Stockholm Midcap. För mer information, besök https://corporate.readly.com